Obrazek wpisu Motywacja w odchudzaniu na blogu ZaczynamTeraz.pl

Motywacja w odchudzaniu: znajdź, wytrwaj, zyskaj

Odchudzanie zaczyna się wtedy, gdy działamy: coś konkretnego robimy albo czegoś konkretnego zaprzestajemy, gdy widzimy przed sobą cel w postaci szczuplejszej sylwetki, mniejszej wagi czy lepszego samopoczucia.

Co sprawia, że podejmujemy działanie? Wiara w osiągnięcie celu, determinacja, żeby go osiągnąć i przekonanie, że to dla nas możliwe. To wszystko buduje w nas motywację. Co ważne: jest to nasza osobista, wewnętrzna motywacja, zgodna z naszymi wartościami.

Potrzebujesz motywacji, najlepiej w dużych ilościach i od zaraz?
Odbieraj co tydzień listy ze słowami zachęty i inspiracji.

Jak długo będziemy to słyszały jedynie z zewnątrz, jak długo zadbanie o siebie w ten sposób będziemy odbierały jako presję, nacisk, czyjeś oczekiwanie, tak długo lista powodów, żeby tego nie robić, będzie się wydłużała.

Podobnie będzie się działo w sytuacji, gdy zmianę swojej wagi, wyglądu, sylwetki czy nawyków będziemy uzależniały od kogoś lub czegoś: „dopóki dziewczyny w pracy nie przestaną mnie częstować ciasteczkami do kawy, nie mam szans schudnąć”…

Motywacja do…

dbania o siebie, rozpoczęcia diety, aktywności fizycznej, utraty wagi, ruchu… Możemy osiągnąć to, co chcemy osiągnąć, to znaczy: będziemy zmierzać dokładnie tam, gdzie prowadzą nas nasze przekonania i wewnętrzna dyspozycja. To nie znaczy: „możesz wszystko”, to znaczy: „znajdziesz się tam, gdzie chcesz się znaleźć dzięki swoim codziennym wyborom”.

Tylko… jak pomóc sobie samej, czy właściwie: jak sobie stale pomagać, żeby te codzienne decyzje prowadziły we właściwym kierunku i były rzeczywiście decyzjami, świadomymi krokami w miejsce dawnego „ktoś”, „coś”, „bo tak się”?

Poniżej znajdziesz 6 prostych pytań znanych jako Instant Influence czyli Motywacja Błyskawiczna. Ich twórcą jest dr Michael Pantalon. Jego 30-letnia praca zaowocowała metodą która w ciągu 7 minut pozwala wydobyć naszą wewnętrzną motywację.

Motywacja do zmiany: 6 pytań

Zadawaj sobie poniższe pytania po kolei i odkrywaj, jak zmienia się Twoje wewnętrzne nastawienie i dyspozycja:

  1. Dlaczego mogłabym dokonać zmiany?
  2. W jakim stopniu jestem na nią gotowa? (w skali od 1 do 10 gdzie 10 oznacza największą gotowość)
  3. Dlaczego nie wybrałam mniejszej liczby?
  4. Wyobraź sobie, że zmiana nastąpiła – jakie byłyby jej pozytywne skutki?
  5. Dlaczego są one (skutki) dla Ciebie ważne?
  6. Jaki jest następny krok (jeśli taki istnieje)?

Powyższe pytania możesz potraktować jak trampolinę, od której odbijesz się żeby zacząć i jak koło ratunkowe gdy poczujesz, że niemal „toniesz” w przeciwnościach i zniechęceniu. Przejdź wtedy wszystkie te pytania jeszcze raz żebyś mogła odnaleźć ten punkt, to miejsce, z którego zaczynasz teraz 🙂

Potrzebujesz motywacji, najlepiej w dużych ilościach i od zaraz?
Odbieraj co tydzień listy ze słowami zachęty i inspiracji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *