Nordic Walking – pierwsze kroki

Czy Nordic Walking jest dla mnie?

„Dobre rzeczy są proste” – mówi Marko Kantaneva, któremu zawdzięczamy tę formę spacerów. Jeśli potrafisz chodzić, potrafisz także uprawiać Nordic Walking – przekonuje – ponieważ marsz z kijami wykorzystuje naturalne ruchy rąk i nóg. Energiczne, naprzemienne ruchy angażują aż 90% naszych mięśni, pozwalając na spalanie średnio 20% więcej kalorii w porównaniu ze zwykłym marszem.

Na stronie swojej fundacji Marko zadaje kilka prostych pytań: Czy ćwiczysz wystarczająco dużo? Czy potrafisz przejść trzy kondygnacje schodów bez zadyszki? Czy lubisz biegać? Spacerować? Negatywne odpowiedzi oznaczają, że Nordic Walking to idealna forma aktywności dla Ciebie. Twierdzące… również ????

Marsz z kijkami to doskonała forma ruchu dla wszystkich: dzieci i dorosłych, osób starszych czy mam spodziewających się dziecka. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie uprawiałaś sportu, Nordic Walking idealnie nadaje się do rozpoczęcia przygody z aktywnością fizyczną.

A gdy już zaczniesz… z każdym kolejnym ubywającym kilogramem będziesz odkrywać satysfakcję znaną Ci dotychczas jedynie ze słyszenia: radość ruchu i odczuwania własnego ciała.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *