Nordic Walking – pierwsze kroki

Czy Nordic Walking jest dla mnie?

„Dobre rzeczy są proste” – mówi Marko Kantaneva, któremu zawdzięczamy tę formę spacerów. Jeśli potrafisz chodzić, potrafisz także uprawiać Nordic Walking – przekonuje – ponieważ marsz z kijami wykorzystuje naturalne ruchy rąk i nóg. Energiczne, naprzemienne ruchy angażują aż 90% naszych mięśni, pozwalając na spalanie średnio 20% więcej kalorii w porównaniu ze zwykłym marszem.

Na stronie swojej fundacji Marko zadaje kilka prostych pytań: Czy ćwiczysz wystarczająco dużo? Czy potrafisz przejść trzy kondygnacje schodów bez zadyszki? Czy lubisz biegać? Spacerować? Negatywne odpowiedzi oznaczają, że Nordic Walking to idealna forma aktywności dla Ciebie. Twierdzące… również 🙂

Marsz z kijkami to doskonała forma ruchu dla wszystkich: dzieci i dorosłych, osób starszych czy mam spodziewających się dziecka. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie uprawiałaś sportu, Nordic Walking idealnie nadaje się do rozpoczęcia przygody z aktywnością fizyczną.

A gdy już zaczniesz… z każdym kolejnym ubywającym kilogramem będziesz odkrywać satysfakcję znaną Ci dotychczas jedynie ze słyszenia: radość ruchu i odczuwania własnego ciała.