skuteczne-cwiczenia-od-czego-zalezy-sukces

Skuteczne ćwiczenia: od czego zależy sukces?

To może być bardzo drogi sprzęt, ubrania z najbardziej ekskluzywnego sklepu sportowego i obowiązkowo wykupiony karnet na siłownię – i efekty mogą być marne. Możesz też korzystać z najprostszych, ogólnodostępnych rozwiązań, ćwicząc niekoniecznie w markowej (za to koniecznie – w wygodnej) koszulce, we własnym domu, za to – regularnie i efekty mogą przerosnąć Twoje najśmielsze oczekiwania.

Dla jasności: nie mam nic przeciwko realnie wykorzystywanemu karnetowi na siłownię ani przeciwko siłowni jako takiej. Nie dla mnie ona, ale znam osoby, które – nie mając żadnych przeciwwskazań medycznych – korzystają z niej z sukcesem.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu? Szukaj!

Przyznaję: nie wiem, czy korzystałabym z dostępnych chociażby w internecie, gotowych propozycji treningu gdyby nie moje problemy z kręgosłupem i systematyczna rehabilitacja. Szukając najbardziej pozytywnych aspektów tego co się stało w listopadzie 2011 roku mogę powiedzieć, że ćwiczenia przyszły do mnie same już od pierwszej gimnastyki, którą podjęłam w domu – na zwykłej karimacie, pamiętającej czasy mojej podstawówki.

Dziś każdej osobie która pyta: jak ćwiczyć żeby schudnąć odpowiadam: szukaj aktywności dla siebie. Tak, nordic walking jest bezpieczny i wskazany dla osób w bardzo różnym wieku. Dowiedziałam się o nim zresztą od ortopedy – traumatologa krótko po urazie. Jeśli natomiast masz taki plan, aby ćwiczenia gwiazd przenieść do własnego pokoju, a przy tym wiesz dobrze, gdzie Cię boli albo jak reaguje Twoje ciało na długie godziny bezruchu – koniecznie skonsultuj swój pomysł ze specjalistą.

Szukaj aktywności dla siebie, sprawdzaj, testuj i dopóki nie znajdziesz „tej jedynej” wykorzystuj każdą okazję, żeby się poruszać. Spacer, schody, taniec w domu – wyznacz sobie cel (na przykład łączny czas swojej aktywności w tygodniu) a wtedy Twój umysł przestawi się na tryb „szukania rozwiązań”.

Jakie ćwiczenia na odchudzanie?

Dostosowane do Twoich możliwości i sprawiające Ci radość. To co dla kogoś okazało się strzałem w dziesiątkę, nie musi nim być dla Ciebie – ale sprawdzaj, testuj, szukaj inspiracji. Czy ta osoba startowała z podobnego miejsca, w którym jesteś teraz? Jak zaczynała? Co zmieniła po drodze? Co mówi o swoich początkach i o efektach z perspektywy czasu? I bardzo ważne pytanie: jak będziesz mogła wpisać tę aktywność w swoją codzienność?

Znając siebie wiem, że łatwo „poległabym” przy aktywności zależnej od czynników zewnętrznych na które nie mam wpływu. Nawet nie wiesz od jak dawna wybieram się na basen… Tymczasem materac, rolka i – od niedawna – piłka do ćwiczeń czekają w domu i mogę z nich korzystać codziennie. Ale może dla Ciebie właśnie to będzie motywujące: konieczność wyjścia z domu, wcześniejszego opłacenia zajęć czy nawet umówienie się z kimś na wspólne wyjście.

Ćwiczenia w domu – efekty

Najpierw liczby: potrzebujemy od 6 do 8 tygodni aby wypracować nawyk, a regularne, nawet 15-minutowe ćwiczenia w domu pozwalają zachować wagę ciała od ok. 5 do 8 kg niższą w stosunku do wagi, którą mielibyśmy bez ćwiczeń. Zobacz: 15 minut choćby co drugi dzień – czy to nie brzmi zachęcająco? Nasze ciało lubi ruch (do niego zostało stworzone) i docenia regularność.

Wspominałam już o tym i będę do tego wracać: była taka zima, w czasie której na kijki nie wyszłam ani razu. Tymczasem poranne ćwiczenia i zdrowe jedzenie pomogły mi zachować stałą wagę w tamtym czasie. To dla mnie bardzo mobilizujące i często odwołuję się (sama przed sobą) do tego wspomnienia – szczególnie w te poranki gdy najtrudniej mi się zabrać do ćwiczeń…

Co oznaczają dla mnie skuteczne ćwiczenia? Wpisanie w codzienność, realny wpływ na nią, stopniową poprawę kondycji. Wiesz kiedy dostrzegam ten ostatni element? Gdy zdarzy mi się przez 2-3 dni pod rząd nie zabrać się do porannej gimnastyki. Wtedy pokornie wracam, żeby nie stracić więcej…

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *